E-commerce gigant ze Skandynawii lada moment zadebiutuje na polskim rynku: oczekujemy szerokiej gamy znanych marek
Jedno z najważniejszych przedsiębiorstw e-commerce w Skandynawii, Coolshop, ma niebawem zamiar wprowadzić swoją działalność w Polsce. Aktualnie firma ta dominuje rynek skandynawski i jest obecna w jednej trzeciej krajów europejskich, obsługując imponującą liczbę 2 milionów stałych klientów. Bez konieczności subskrypcji i po przystępnych cenach oferuje ona im ogromny wybór prawie 45 tysięcy produktów najbardziej popularnych marek, w tym także produkty licencjonowane, zarówno duńskich, szwedzkich jak i norweskich firm, które są zgodne z duchem skandynawskiej filozofii.
W ciągu ostatnich pięciu lat, Coolshop zdołał prawie potroić swoje przychody – z 357,2 mln zł w 2019 roku do niemal miliarda złotych w 2023 r. W tym samym okresie kapitał własny firmy wzrósł ponad 3,5-krotnie; ostatnie sprawozdanie finansowe wykazuje wartość 106 mln zł.
Firma poczyniła również inwestycje w nieruchomości i sprzęt na łączną kwotę 70 mln zł w ciągu ostatnich pięciu lat, z czego sam tylko poprzedni rok przyniósł inwestycje na poziomie 30 mln zł.
Oprócz platformy e-commerce, Coolshop posiada również sklepy stacjonarne w niektórych krajach, takich jak Norwegia i Szwecja. Przewiduje się, że jeżeli firma odniesie sukces na polskim rynku, mogą pojawić się sklepy stacjonarne również w naszym kraju, między innymi w Trójmieście.
Sklep internetowy Coolshop, który powstał w Danii w 2002 roku z inicjatywy braci Marka i Mike’a Nielsenów, jest częścią grupy Cool Group. Ta grupa obejmuje 18 firm i organizacji oraz zatrudnia 800 pracowników z 8 różnych branż, działających w 14 krajach. Grupa inwestuje w handel detaliczny, modę, technologię, innowacje biznesowe, produkty spożywcze oraz doświadczenie podróżujących – zarówno dla celów rozrywkowych, jak i rozwoju zawodowego.
Obecnie Coolshop jest jednym z liderów skandynawskiego rynku e-commerce i dynamicznie się rozwija. Działa na 9 rynkach, obsługując 1/3 Europy i 2 miliony stałych klientów. Wkrótce dołączy do niego Polska, gdzie klienci będą mogli wybierać spośród niemal 45 tysięcy produktów bez konieczności płacenia subskrypcji, co oznacza brak obowiązku opłacania abonamentu dla uzyskania zniżek czy dostępu do dodatkowych usług.